Cyrkularność to obszar, który nie tylko odgrywa ważną rolę dla marki Decathlon, ale jest też przez nią regularnie rozwijany. Właśnie rusza kolejny etap, w którym Decathlon Polska, we współpracy z marką Ubrania Do Oddania, rozpoczyna ogólnopolski projekt zbierania niepotrzebnych ubrań w sklepach Decathlon. Celem jest nie tylko danie zebranym produktom drugiego życia, ale też wsparcie działań fundacji Akademia Odkrywców Sportu UMCS Lublin, która na co dzień pomaga rozwijać sportowe pasje osobom z niepełnosprawnościami.
O MARCE SPORTOWEJ DECATHLON
Decathlon, globalna, wielospecjalistyczna marka sportowa dla początkujących i najlepszych sportowców, jest innowacyjnym producentem sprzętu sportowego na każdym poziomie umiejętności. Z ponad 100 000 członków zespołu i 1700 sklepami na całym świecie, Decathlon i jego zespoły pracują od 1976 roku, aby spełnić nieustającą ambicję: Move People Through the Wonders of Sport - by pomóc ludziom być zdrowszymi i szczęśliwszymi w zrównoważonej przyszłości.
O MARCE UBRANIA DO ODDANIA
Ubrania Do Oddania to marka, która w 2018 roku rozpoczęła rewolucję na polskim rynku odzieżowym. Łącząc ideę mody cyrkularnej i odpowiedzialnej konsumpcji. Serwis www.ubraniadooddania.pl zbiera odzież i akcesoria, przekazując organizacjom charytatywnym oraz placówkom edukacyjnym w ramach programu „Szkoła w Porządku” 1 zł za 1 kilogram przekazanych rzeczy. Celem Ubrania Do Oddania jest edukacja społeczeństwa w zakresie fast fashion i dobrych nawyków konsumenckich, wprowadzanie w firmach działań CSR, uświadamianie odpowiedzialnego kupowania i wpływu branży tekstylnej na środowisko oraz redefiniowanie pojęcia drugiego obiegu na rynku tekstylnym i udowodnienie, że cyrkularność jest atraki ważnym aspektem naszej codzienności. W lipcu 2022 roku marka nawiązała Partnerstwo z Komisją Europejską w zakresie wdrożenia w Polsce założeń Strategii Unii Europejskiej na rzecz zrównoważonych wyrobów włókienniczych o obiegu zamkniętym.