Miło nam poinformować, że marka Decathlon otrzymała od redakcji Media i Marketing Polska nagrodę #MMPNext500 za działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Redaktorki i redaktorzy magazynu docenili szczególnie programy Decathlon Rent i 2nd Life mające na celu promowanie ekologicznych zachowań.
W Decathlonie od lat staramy się działać w duchu zrównoważonego rozwoju i troski o naszą planetę. Nasze produkty tworzymy w sposób jak najbardziej ekologiczny, np. poprzez wykorzystywanie surowców ze źródeł przyjaznych dla środowiska czy zmniejszanie śladu węglowego. Wprowadzona w tym roku usługa Decathlon Rent pozwala wypożyczać sprzęt sportowy w kilkudziesięciu miastach, a w ofercie dostępnych jest około 2000 produktów. Usługa 2nd Life ma natomiast na celu wydłużenie cyklu życia przedmiotów. W jej ramach sprzedawane są produkty po testach, ekspozycyjne, z niewielkimi uszkodzeniami podczas dostawy i po zwrotach od klientów.
Programy Decathlon Rent i 2nd Life to nie jedyne działania w zakresie odpowiedzialnego biznesu. Zobowiązaliśmy się, że do 2026 roku 100% sklepów i fabryk będzie zasilanych zieloną energią oraz do redukcji śladu węglowego o 40%. Również do 2026 roku 100% produktów Decathlonu będzie powstawało w ekodesignie, co oznacza, że będą o co najmniej 10% bardziej przyjazne dla środowiska niż poprzednie modele.