Stworzone przez Decathlon pojęcie roweroterapii oznacza codzienną jazdę na rowerze, dzięki której utrzymamy dobrą formę psychiczną i fizyczną. Spalimy kalorie, zredukujemy zły cholesterol, a także obniżymy ryzyko chorób serca i płuc. Dodatkowo, wzmocnimy też nasze mięśnie oraz zadbamy o zgrabną sylwetkę.
Wszyscy chcemy żyć jak najdłużej i cieszyć się nienagannym zdrowiem. Dostęp do służby zdrowia i leków jest jednak coraz trudniejszy. Najbardziej niedocenionym i jednocześnie najbardziej dostępnym sposobem na dobre zdrowie jest profilaktyka. A badania naukowe pokazują, że jazda na rowerze ogranicza ryzyko wielu chorób.
Decathlon wychodzi więc z inicjatywą i przedstawia jazdę na rowerze jako skuteczny sposób na zdrowie fizyczne i psychiczne, tworząc nowy rodzaj terapii, skutecznie zapobiegającej problemom ze zdrowiem - roweroterapię. Do udziału w kampanii zaproszeni zostali zawodowi lekarze i specjaliści w różnych obszarach, m.in. kardiologii, fizjoterapii czy psychologii, którzy podzielą się swoją wiedzą oraz przedstawią dowody, że rower skutecznie pomaga w zapobieganiu występowania wielu chorób fizycznych i psychicznych.
Decathlon wychodzi więc z inicjatywą i przedstawia jazdę na rowerze jako skuteczny sposób na zdrowie fizyczne i psychiczne, tworząc nowy rodzaj terapii, skutecznie zapobiegającej problemom ze zdrowiem - roweroterapię. Do udziału w kampanii zaproszeni zostali zawodowi lekarze i specjaliści w różnych obszarach, m.in. kardiologii, fizjoterapii czy psychologii, którzy podzielą się swoją wiedzą oraz przedstawią dowody, że rower skutecznie pomaga w zapobieganiu występowania wielu chorób fizycznych i psychicznych.
W ramach kampanii stworzona została dedykowana przestrzeń w portalu Medonet, gdzie odbiorcy mogą zapoznać się ze stworzonymi we współpracy z lekarzami materiałami. Udział w kampanii wzięli także znani i lubiani aktorzy - Joanna Jabłczyńska, Tomasz Stockinger oraz Michał Sikorski, z którymi powstały promujące jazdę na rowerze spoty video, których emisja prowadzona będzie m.in. w kinach.
Nasza roweroterapia ma na celu zachęcenie Polaków do regularnej, a najlepiej codziennej jazdy na rowerze. Okazji jest co niemiara: rowerem możemy dojeżdżać do pracy, zawozić swoje dziecko do przedszkola, spacer "na dwóch kołach" po pracy z przyjaciółką też jest super pomysłem. Chcemy uświadamiać społeczeństwo, że czasem niewiele potrzeba, aby pomóc swojemu organizmowi. Nie musimy jeździć rowerem wyczynowo. Wsiadajmy więc na dwa koła i kręćmy kilometry, dla przyjemności i dla swojego samopoczucia - mówi Krzysztof Gońka, Head of Brand & Communication Decathlon Polska.
Ważnym partnerem akcji jest także Tour de Pologne - największy w Polsce wyścig kolarski, który od lat stara się rozpowszechniać kolarstwo w naszym kraju. Decathlon, we współpracy z Tour de Pologne, zorganizuje w kilku polskich miastach kolarskie eventy, które mają dodatkowo zachęcić odbiorców do aktywności na dwóch kółkach.
Tour de Pologne od wielu lat promuje w Polsce kolarstwo, zarówno profesjonalne, jak i amatorskie. To piękny sport, który każdy z nas może uprawiać i czerpać z niego wiele korzyści. Oglądanie zawodowych kolarzy daje nam mnóstwo emocji i pozytywnych wrażeń, ale codzienna, amatorska jazda to ogromna pomoc dla organizmu każdego człowieka. Pamiętajmy o tym i dbajmy o swoje zdrowie z pomocą rowerów - przekonuje Czesław Lang, polski kolarz torowy i szosowy, wicemistrz olimpijski oraz dwukrotny medalista szosowych mistrzostw świata, a obecnie organizator Tour de Pologne UCI World Tour.
Partnerami akcji są: poświęcony zdrowiu, medycynie i zdrowemu stylowi życia portal Medonet, najważniejszy polski wyścig kolarski Tour de Pologne oraz Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie.