KIPSTA, jako oficjalny dostawca piłek meczowych Ligue 1 Uber Eats i Ligue 2 BKT we Francji, a także Jupiler Pro League w Belgii, zostanie również oficjalnym dostawcą piłek meczowych UEFA Europa League i UEFA Europa Conference League w cyklu 2024-2027.
KIPSTA kontynuuje swój rozwój w profesjonalnej piłce nożnej. Począwszy od sezonu 2024/2025 marka piłkarska DECATHLON będzie dostarczać oficjalne piłki meczowe dla UEFA Europa League i UEFA Europa Conference League, aż do końca sezonu 2026/2027. Od Portugalii po Azerbejdżan, od Wysp Owczych po Turcję, wszystkie mecze w tych rozgrywkach będą rozgrywane oficjalnymi piłkami meczowymi zaprojektowanymi i wyprodukowanymi przez KIPSTA.
KIPSTA, której globalna siedziba znajduje się w Kipstadium w Tourcoing we Francji, od kilku lat produkuje oficjalne piłki meczowe, które spełniają najwyższe wymagania techniczne Ligue 1 Uber Eats i Ligue 2 BKT we Francji, a także Jupiler Pro League w Belgii.
Dzięki termicznemu łączeniu paneli piłki meczowej (piłka bezszwowa), oficjalne piłki meczowe KIPSTA oferują doskonałą kulistość i trwałość. Zapewniają również lepsze wrażenia z gry dzięki teksturowanej piance z mikrofibry i tłoczeniom. Oficjalne piłki meczowe KIPSTA charakteryzują się bardzo stabilną trajektorią lotu. Zaprojektowane, przetestowane i stworzone we Francji oficjalne piłki meczowe KIPSTA posiadają certyfikat FIFA QUALITY PRO.
Decyzja UEFA docenia doświadczenie i zdolność marki KIPSTA do oferowania produktu technicznego na wysokim poziomie, spełniającego najwyższe standardy. Wzmacnia również zaangażowanie zespołów KIPSTA w rozwój piłki nożnej, zarówno amatorskiej, jak i profesjonalnej, na całym świecie - mówi Fabien Brosse, dyrektor ds. produktów i sportu w DECATHLON.
Jesteśmy podekscytowani mogąc po raz pierwszy ogłosić KIPSTA oficjalnym dostawcą piłek meczowych, ponieważ łączymy siły z marką, która podziela naszą pasję do innowacji, jakości i miłości do gry. Doświadczenie marki KIPSTA w dostarczaniu najwyższej jakości piłek, a także jej zaangażowanie i przywiązanie do sportu będą ogromnymi atutami, gdy UEFA Europa League i UEFA Europa Conference League wkroczą w nową erę - mówi Guy-Laurent Epstein, dyrektor marketingu UEFA.