Producent sprzętu sportowego i sieć sklepów sportowych Decathlon obchodzi w tym roku 20-lecie swojej obecności w Polsce. Przez ten czas marka otworzyła nad Wisłą 60 sklepów i dwa magazyny, a już pod koniec roku zakończy się budowa fabryki rowerów w Brześciu Kujawskim, która będzie obsługiwała kraje nadbałtyckie i Europę Wschodnią.
Decathlon wzmacnia swoją obecność w Polsce. Już pod koniec roku ma się zakończyć budowa fabryki rowerów, która rozpocznie regularną produkcję na początku 2022 roku. Początkowo będą w niej produkowane rowery dla dzieci i MTB, a w kolejnych miesiącach dołączą kolejne modele, tak aby w przyszłości objąć produkcją praktycznie całą ofertę rowerów marek własnych Decathlonu.
– Fabryka odegra ważną rolę w zaspokajaniu naszych potrzeb w Europie, zwiększając również zdolność reagowania na sytuację na rynku – mówi Marcin Jaworski z działu produkcji w Decathlonie. – Fabryka w Brześciu docelowo będzie zaopatrywała wszystkie kraje ościenne. Analizujemy również możliwość dostarczania rowerów do krajów spoza Unii Europejskiej, w tym na Ukrainę i do Rosji – dodaje Jaworski. W fabryce zatrudnienie znajdzie początkowo około 250 osób, a po osiągnięciu pełnych mocy produkcyjnych – około 600. – Od 1 czerwca w tymczasowym miejscu w Toruniu ruszyła testowa produkcja jednego modelu, która ma na celu sprawdzenie łańcucha dostaw i przetestowanie wszystkich procesów, a już na początku lipca pierwszy klient będzie miał szansę kupić rower „MADE IN POLAND” – uzupełnia Jaworski.
– Budowa idzie zgodnie z harmonogramem oraz ustaleniami – mówi Andrzej Przesmycki, CEO Project Management, firmy odpowiadającej za zarządzanie oraz nadzór techniczny nad budową fabryki dla RTE. – Zakończyliśmy już większość prac nad magazynem wysokiego składowania o wysokości ponad 30 m, teraz skupiamy się na części biurowej i produkcyjnej. Wraz z początkiem czerwca rozpoczął się Early Access, czyli udostępnienie RTE powierzchni magazynowej w celu montażu regałów – dodaje Przesmycki.
W Polsce Decathlon produkuje obecnie ponad 100 produktów 30 marek własnych. To właśnie tutaj podczas lockdownu wyprodukowano 10 000 masek Easybreath, które nie zostały pierwotnie zaprojektowane jako maski ochronne, ale przy brakach sprzętowych były wykorzystywane przez medyków, którzy dzięki swojej kreatywności i wsparciu innych podmiotów przekształcali je tak, by chroniły ich przed bezpośrednią ekspozycją na koronawirusa.
Decathlon stawia także na współpracę z lokalnymi markami. Chcąc odbudować rynek rowerowy po kwarantannie, nawiązał współpracę z marką Romet, wprowadzając część jej asortymentu do swoich sklepów. Pojawienie się rowerów Romet w Decathlonie było również wyjściem naprzeciw oczekiwaniom fanów dwóch kółek, którzy dzięki tej współpracy mogą korzystać z szerszego asortymentu. Dodatkowo, w sklepach Decathlon można znaleźć produkty innych rodzimych marek, w tym m.in. Purella Superfoods i SFD.
– W Decathlonie mocno stawiamy na lokalność i współpracę z lokalnymi społecznościami – mówi Wojciech Kozłowski, Dyrektor Marketingu Decathlon. – Chcemy być dobrym sąsiadem, dlatego angażujemy się w liczne akcje organizowane w okolicach naszych sklepów oraz umożliwiamy mieszkańcom bezpłatne korzystanie z naszych siłowni i boisk. Wierzymy, że dzięki naszemu zaangażowaniu w Polsce nie tylko możemy realizować naszą misję, jaką jest umożliwianie uprawiania sportu jak najszerszej grupie osób, ale także możemy wspierać lokalną gospodarkę – dodaje Kozłowski.