Producent sprzętu sportowego i sieć sklepów Decathlon kładzie duży nacisk na rozwój Omnichannel & Digitalizacji, gwarantując użytkownikowi spójne i atrakcyjne doświadczenie zakupowe. Wynikiem tej strategii jest wdrożony właśnie nowy silnik e-commerce CUBE, zmieniający infrastrukturę sklepu internetowego na nowoczesną architekturę, umożliwiającą klientom Decathlon.pl jeszcze łatwiejsze, szybsze i bardziej intuicyjne zakupy.
Misją Decathlon jest czynienie sportu dostępnym dla jak największej liczby Polaków. Do jej realizacji ma przyczynić się także nowy system informatyczny – wszystko dzięki ułatwieniu procesów i komunikacji oraz szybszemu działaniu sklepu. Aby zapewnić konsumentom jak najlepszy user experience, zaprojektowana została ścieżka zakupowa, czyniąca zakupy bardziej intuicyjnymi. Nowa strona jest responsywna, dlatego z łatwością można korzystać z niej na wszystkich urządzeniach, zwłaszcza mobilnych.
Dużym udogodnieniem dla klientów są również zmiany na karcie produktu. Modyfikacje w tej części poprawiają proces wyboru rozmiaru lub typu produktu. Dzięki temu pojawiła się możliwości lepszej prezentacji dostępności produktów zarówno w sklepie online, jak i stacjonarnym. Usprawniona została także wyszukiwarka, tak aby dostarczać użytkownikowi spersonalizowaną zawartość już przy pierwszej interakcji. Cały proces zakupowy wzbogacony został również o udoskonalony sposób dostawy, nowe metody płatności oraz samo logowanie i zakładanie konta. Nową architekturę wspiera proces komunikacji oparty na mailach transakcyjnych.
Silnik CUBE oznacza także duże ułatwienia dla pracowników. Po pierwsze to większa autonomia w funkcjonowaniu strony, a pod drugie – lepszej jakości API, pozwalające na szybszy rozwój lokalnych rozwiązań.
– Branża detaliczna zmienia się bardzo dynamicznie, a wymagania co do sklepów internetowych są na coraz wyższym poziomie – mówi Wojciech Zięba, Dyrektor E-commerce i Omnichannel w Decathlon Polska. – Konsumenci są bardziej połączeni ze światem online za pomocą różnych urządzeń, przez co ich oczekiwania rosną. Chcą produktów na czas, we wskazane miejsca i oczekują szerokiego wachlarza możliwości dotyczących realizacji zamówienia od płatności, poprzez formy dostawy aż po zwroty. Jest to duże wyzwanie dla sklepów internetowych. To dlatego wprowadziliśmy zmiany dotyczące wielu systemów informatycznych, dając możliwość ich integracji i zarządzania nimi w jednym miejscu, m.in. z takich obszarów jak logistyka, magazyny, dostawa, płatności, reklamacje oraz zwroty. Wszystko po to, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom miłośników sportu – dodaje Zięba.
We wrześniu tego roku Decathlon został nagrodzony w kategorii Omnichannel w prestiżowym konkursie e-Commerce Awards 2020.