Sieć sklepów i producent sprzętu sportowego Decathlon to lider nie tylko w sektorze produktów sportowych, ale także innowacyjnych rozwiązań. Po wdrożeniu technologii RFID we wszystkich sklepach, marka wprowadziła kolejne przyjazne konsumentom rozwiązania – usługę click&collect 1H oraz możliwość złożenia zamówienia bezpośrednio u sprzedawcy w sklepie.
– W Decathlon dokładamy wszelkich starań, aby klient miał możliwość złożenia zamówienia, dokonania zakupu i wyboru najdogodniejszej dla siebie formy odbioru na każdym kroku zakupowym i w każdym touchpointcie – mówi Sebastian Waszak – Specjalista ds. digital marketingu e-commerce. – Naszym celem jest nieustanne usprawnianie procesów zakupowych zarówno online, jak i offline. Zdajemy sobie sprawę, że rozwój internetu i urządzeń mobilnych sprawił, że nie lubimy czekać i wszystkiego oczekujemy natychmiast. Wprowadzenie usług click&collect 1H oraz Zamów w sklepie to nasze wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów – dodaje Waszak.
C&C1H
Usługa click&collect 1H polega na możliwości zamówienia i odbioru towaru już za godzinę w dowolnym sklepie Decathlon. Na stronie decathlon.pl miłośnicy sportu mogą zamówić wybrany produkt, opłacić go online i odebrać we wskazanym przez siebie sklepie (o ile produkt jest w nim dostępny) już po godzinie. To jednak nie koniec! W wybranych sklepach na konsumentów czeka opcja odbioru w systemie DRIVE. Na czym polega? Po wybraniu tej możliwości klient, odbierając zamówienie, parkuje samochód na specjalnie wyznaczonym miejscu lub w pobliżu sklepu. Następnie, dzwoni do sklepu, a pracownik przez szybę sprawdza kod odbioru lub skanuje kod QR i pakuje paczkę do bagażnika samochodu.
– Rozwiązanie C&C1H sprawdziło się bardzo dobrze w okresie zamknięcia sklepów w momencie pandemii – mówi Klaudia Ferfecka – specjalista ds. omnichannel. – Dzięki niemu nasi klienci mogli cieszyć się produktami Decathlon, bezpiecznie odbierając swoje zamówienie – dodaje Ferfecka.
Kolejnym elementem usprawniającym odbiór zamówień internetowych jest wdrożenie w czterech sklepach w Polsce (Kraków Plaza, Warszawa Targówek, Warszawa Ostrobramska, Gdańsk Przymorze) samoobsługowych skrytek do odbioru zamówień online z opcją odbioru w sklepie stacjonarnym. W tym wypadku klient dostaje sms i e-mail z kodem do skrytki, a następnie samodzielnie, bez stania w kolejce, odbiera swoje zamówienie w C&C BOX.
Zamów w sklepie!
Decathlon posiada 60 sklepów w całej Polsce, jednak nie wszystkie mogą pomieścić pełną ofertę produktów. W związku z tym, od lat, istnieje możliwość kupowania produktów niedostępnych w konkretnym sklepie przez kioski interaktywne (tablety rozmieszczone w różnych częściach sklepu). Od niedawna wprowadzona została jednak możliwość zamówienia produktu u sprzedawcy, przez jego aplikację na telefonie, z dostawą do domu. Zamówienie można opłacić przy kasie lub za pobraniem u kuriera, a odebrać w dowolnym miejscu – w sklepie, w domu czy w punkcie odbioru.
– Wierzymy, że konsumenci oczekują nowych, wygodnych form dokonywania zakupów i dostawy – mówi Sebastian Waszak. – Pandemia udowodniła nam, jak ważne są coraz bardziej innowacyjne formy dostawy – nie tylko szybkie, ale i możliwie bezkontaktowe. To nowy trend, który wciąż chcemy rozwijać – dodaje Waszak.